Αλέξανδρος Κόντος: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ένα άγνωστο πολίτευμα

Alexander Tomboulidis, Facebook

Δημοκρατικόν μέν είναι τό κληρωτάς είναι τάς αρχάς, τό δ’ αιρετάς ολιγαρχικόν”

Αριστοτέλης, Πολιτικά, Δ, 1294β 7-9

Η Δημοκρατία στάθηκε το κύριο στοιχείο, η ειδοποιά διαφορά, που έκανε τον Ελληνικό Πολιτισμό μοναδικό. Η Δημοκρατία, αυτή μόνη, διαφοροποίησε τον Ελληνικό Πολιτισμό από όλους τους άλλους. Τίποτε άλλο. Ούτε το κλίμα ούτε η γεωγραφική θέση. Η Δημοκρατία είναι και αρχαιολογικά διαπιστωμένη στον Ελληνικό Χώρο, στην Πολιόχνη της Λήμνου, από το 3000 π.Χ. περίπου.

Μόνο οι Έλληνες, λόγω της Δημοκρατίας, δημιούργησαν πολίτες. Και ίσως μόνο το Ελληνικό Επίτευγμα μπορεί να χαρακτηρισθεί «πολιτισμός», μια και η έννοια «πολιτισμός» προϋποθέτει την έννοια «πολίτες».

Ανώτατο πολιτειακό όργανο και κυρίαρχος θεσμός της Δημοκρατίας ήταν η Εκκλησία του Δήμου· στην Σπάρτη το όργανο αυτό ονομαζόταν Απέλλα. Ο δεύτερος θεμελιώδης θεσμός της Δημοκρατίας ήταν η ενιαύσια και μη επαναλήψιμη θητεία των αρχόντων, καθώς και η λογοδοσία τους μετά το πέρας της θητείας τους. Οι πολίτες υπήρξαν το δημιούργημα αυτών των δύο θεσμών. Αν δεν υπάρχουν αυτοί οι δύο θεσμοί, δεν υπάρχουν και πολίτες· υπάρχουν μόνο υπήκοοι. Οι κατάλογοι των Ολυμπιονικών αποδείχνουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες που δεν είχαν θεσμοθετημένους αυτούς τους δύο θεσμούς δεν γίνονταν δεκτοί, στα Ολύμπια και κατά συνέπεια και στους άλλους Πανελλήνιους Αγώνες, τα Ίσθμια, τα Νέμεα, τα Πύθια. Τόση σημασία δινόταν από τους αρχαίους Έλληνες στο δημοκρατικό πολίτευμα.

Αποκορύφωμα της Δημοκρατίας ήταν η ανάδειξη των περισσότερων από τα 99% των αρχόντων με κλήρωση. Η Σπάρτη δεν είχε την κλήρωση σαν τρόπο ανάδειξης των αρχόντων αλλά την εκλογή· γι’ αυτό ο Αριστοτέλης την θεωρεί Ολιγαρχία, ο Θουκυδίδης την αποκαλεί «Ισόνομη Ολιγαρχία» που σημαίνει «Δημοκρατική (!) Ολιγαρχία», μια και με το ουσιαστικό «ισονομία» εννοούσαν, όπως φαίνεται στον Ηρόδοτο, το δημοκρατικό πολίτευμα, πριν χρησιμοποιηθεί και γενικευθεί η λέξη «δημοκρατία»· συνεπώς το αντίστοιχο επίθετο «ισόνομος» ισοδυναμούσε με το «δημοκρατικός». Η δική μου πάντως άποψη είναι πως το πολίτευμα της Σπάρτης, εφόσον είχε τους δύο βασικούς θεσμούς, πρέπει να ονομάζεται «Συρρικνωμένη Δημοκρατία».

Όλοι οι άλλοι λαοί ήσαν και είναι υπήκοοι· ποτέ πολίτες. Και οι Έλληνες από πολίτες κατάντησαν κι εκείνοι υπήκοοι εξαιτίας της επικράτησης του μοναρχικού πολιτεύματος μετά την Μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ.

Αλέξανδρος Κόντος

(Από τό οπισθόφυλλο τού βιβλίου)

Το βιβλίο βόμβα που αποκαλύπτει πώς το σύνταγμα καταστρέφει την ελευθερία μας και εξηγεί πως να την ανακτήσουμε!

tn

anti-ntp.net Το διαβάσαμε και το προτείνουμε ανεπιφύλακτα. Το βιβλίο αυτό  – στο πρώτο του μέρος- ερμηνεύει πώς το Σύνταγμα, μέσα από συγκεκριμένα άρθρα του, καταλύει την ελευθερία μας και μας υποτάσσει στα συμφέροντα της κομματικής ολιγαρχίας. Το παρών πολίτευμα μας παραχωρεί ορισμένα προνόμια   αλλά ταυτόχρονα στερώντας μας την πραγματική… δυνατότητα να ορίζουμε τις ζωές μας,  το αποκαλούν ψευδεπίγραφα Δημοκρατία. Όμως το βιβλίο δεν μένει μόνο στην άσκηση κριτικής, αλλά προτείνει ένα νέο σύνταγμα μέσω του οποίου κατοχυρώνεται η Ελληνικότητα, η λαϊκή και εθνική  κυριαρχία και οι Δημοκρατικές διαδικασίες, ώστε η Ελληνική κοινωνία να γίνει κυρίαρχη του κράτους της και να ορίζει η ίδια τις τύχες της. Τα 103 άρθρα που προτείνονται αποτελούν μία πρόταση ή ένα προσχέδιο για να τονωθεί ο δημόσιος διάλογος που έχει ανοίξει στην κοινωνία, σχετικά με την ανάγκη δημιουργίας νέου Δημοκρατικού συντάγματος.
Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:
Το «συμβόλαιο της υποταγής» είναι ο όρος που περιγράφει την κατάσταση στην οποία εκπίπτει ένα Σύνταγμα όταν αντί να κατοχυρώνει την ανεξαρτησία και την ελευθερία μίας κοινωνίας, επιβάλλει την υποταγή της και την υποδούλωσή της. Τέτοιο είναι το Σύνταγμα του Ελληνικού Κράτους σήμερα. Για αυτό είναι επιτακτική ανάγκη η ίδια η κοινωνία να αλλάξει το Σύνταγμα κι όχι τα κομματικά διευθυντήρια, ώστε να το μετατρέψουμε από συμβόλαιο υποταγής που είναι σήμερα σε συμβόλαιο ελευθερίας της κοινωνίας μας.
Στο βιβλίο αυτό ο συγγραφέας, αποκαλύπτει τους τρόπους με τους οποίους το Σύνταγμα επιβάλλει την υποταγή της κοινωνίας μας σε εγχώριους και εξωτερικούς εξουσιαστικούς μηχανισμούς και τέλος προτείνει τον τρόπο ανάκτησης της ελευθερίας μας μέσα από ένα νέο Σύνταγμα όπου οι πολίτες και η κοινωνία θα γίνουν αυτό που εξ αρχής προορίζονταν να είναι: κυρίαρχοι της πολιτείας τους κι όχι υπόδουλοί της.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Αναστάσιος Π. Συριανός κατάγεται από την Μύκονο. Έχει σπουδάσει Ευρωπαϊκές Σπουδές στο University of Plymouth και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Πολιτική Κοινωνιολογία του University of Kent. Σήμερα ζει κι εργάζεται στον τόπο καταγωγής του, ενώ παράλληλα ασχολείται με το blogging, τον εθελοντισμό και τον ακτιβισμό. Το «Συμβόλαιο της Υποταγής» είναι το πρώτο του βιβλίο.
Οσελοτος_βιβλιοπωλείο
Ξεφυλλίστε μερικές σελίδες από το βιβλίο

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s