Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά Φασισμός

Πριν από λίγες ημέρες στο Διαβατό Ημαθίας έγινε δολοφονική επίθεση συμμορίας σεσημασμένων Αλβανών λαθρομεταναστών σε ανήλικα Ελληνόπουλα. Η κοινωνία της Βέροιας για μια ακόμα φορά έμεινε με το στόμα ανοιχτό στο άκουσμα αυτής της είδησης . Βλέπετε πλέον υπάρχει κάθε χρόνο και ένα τέτοιο θλιβερό γεγονός στην πρωτεύουσα του νομού Ημαθίας είτε στα περίχωρα της. (Υπόθεση Κούσογλου ,Ο μικρός Alex ). Χωρίς πολλά λόγια καταδικάζω και εγώ όπως λογικά και όλοι εσείς τέτοιου είδους γεγονότα.

Ημέρα Σάββατο 7 Αυγούστου

Μέλη της οργάνωσης Χρυσή αυγή συγκεντρώθηκαν στο Διαβατό Ημαθίας για να διαμαρτυρηθούν για το γεγονός και να
συμπαρασταθούν στις οικογένειες των θυμάτων. Αμέσως μετά μετακινήθηκαν στην πόλη της Βέροιας για να συγκεντρωθούν στην Πλατεία Ελιάς κάτι που δεν ήταν τελικά δυνατόν λόγω του γεγονότος πως εκεί υπήρχαν κάποιοι συγκεντρωμένοι Αναρχικοί!

Σαν μέσος Έλληνας ακούω συχνά τις λέξεις Αναρχικός ,Εθνικιστής ,Χρυσή Αυγή και άλλες παρόμοιες και για τις συγκρούσεις που υπάρχουν μεταξύ αυτών των ομάδων. Δεν έχω κάποια σαφή εικόνα για τα πιστεύω αυτών των ομάδων και το ρόλο του καθενός στην σημερινή κοινωνία. Είναι κάτι κακό ,είναι κάτι καλό ; Οι μεγαλύτεροι σίγουρα και στο άκουσμα και μόνο της λέξης Αναρχικός ή Εθνικιστής βάζουν στο μυαλό τους τα χειρότερα ,πράγμα για το οποίο δεν μπορούμε να τους αδικήσουμε με όλα αυτά που έχουν δει να γίνονται στις συγκεντρώσεις! (ή αυτά που δεν γίνονται αλλά φαίνεται σαν να έγιναν).

Θα μπορούσε να υπάρξει κοινή γραμμή ανάμεσα στους αναρχικούς και τους εθνικιστές; Θα μπορούσε να υπάρξει ο λεγόμενος ΑναρχικοΕθνικιστής;

Ας δούμε λοιπόν της λέξεις ετυμολογικά έτσι όπως περιγράφονται στη Wikipedia.

Ο Εθνικισμός είναι πολιτική ιδεολογία που υποστηρίζει την ιδέα της εθνικής ταυτότητας για μία συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων, τη διατήρηση της ταυτότητας αυτής και των ξεχωριστών χαρακτηριστικών ενός έθνους καθώς επίσης και την πολιτική ανεξαρτησία του έθνους.

Οι υποστηρικτές αυτού του δόγματος βλέπουν το έθνος σε ένα πλαίσιο πολιτικής νομιμότητας το οποίο πιθανόν να προέρχεται από την θεωρία του Ρομαντισμού περί πολιτιστικής ταυτότητας, με το φιλελεύθερο επιχείρημα ότι η πολιτική νομιμότητα προέρχεται από ένα συγκεκριμένο πληθυσμό, τον γηγενή.

Η σημερινή χρήση της λέξης Εθνικισμός αναφέρεται στον εθνικό ή θρησκευτικό εθνικισμό. Ωστόσο, οι πολιτικοί επιστήμονες τείνουν να ερευνούν ακραίες μορφές εθνικισμού που σχετίζονται με στρατιωτικά ή αποσχισματικά καθεστώτα.

Αυτόν τον ορισμό δίνει η Wikipedia για τον εθνικισμό, που σε γενικές γραμμές ήταν ευρύτερα αποδεκτός κατά το παρελθόν.
Ο εθνικισμός, με αυτή την έννοια, εμφανίστηκε κατά τα τέλη του 18ου αιώνα και κυρίως κατά τον 19ο. Εξέφραζε το δικαίωμα των εθνών να απελευθερωθούν από τα δεσμά των απολυταρχικών πολυεθνικών αυτοκρατοριών και να αποκτήσουν τη δική τους αυτόνομη πολιτική υπόσταση.
Μπορούμε να αναφέρουμε ως κυριότερη έκφραση της ανάπτυξης του Εθνικισμού την Αμερικανική Επανάσταση (1775-1783) και τη Γαλλική Επανάσταση (1789).

Ο Ίων Δραγούμης είπε για τον Ελληνικό Εθνικισμό:
«Όταν ο Έλληνας πάψει να είναι Εθνικιστής, θα πάψει να είναι Έλληνας».

O Αναρχισμός (αγγλικά: anarchism, ισπανικά: anarquismο) είναι ένα ιδεολογικό πολιτικό και κοινωνικό κίνημα. Ετυμολογικά προέρχεται από την ελληνική λέξη αρχή(=εξουσία) και το στερητικό α. Στην κυριολεξία αναρχία σημαίνει «χωρίς εξουσία» και το κοινό χαρακτηριστικό όλων των αναρχικών κινημάτων είναι το αίτημα τους για κατάργηση του κράτους, το οποίο βλέπουν ως βασικό καταπιεστικό παράγοντα περιορισμού της ελευθερίας του ατόμου ή και της κοινωνίας. Ο όρος Αναρχισμός αρχικά είχε αρνητική έννοια, διότι αναρχία στην καθομιλουμένη συνήθως σήμαινε χάος κοινωνικό, πολιτικό και όχι μόνο. Δήλωνε δηλαδή την αταξία ή υπήρχαν φορές που ταυτιζόταν με αντικαθεστωτικές βομβιστικές ενέργειες οι οποίες χαρακτηρίζονταν τρομοκρατικές. Η απαραίτητη σύνδεση με τη βία και το χάος ωστόσο είναι προπαγανδιστική, καθώς ορισμένοι θεωρητικοί αναρχικοί θεωρούν τη βία όχι μόνο ακατάλληλο μέσο επιβολής, αλλά επίσης την εξισώσουν με την αστική ηθική, εγκρίνοντας την μόνο ως μέσο αυτοάμυνας.

Η λέξη αναρχία, όπως τη χρησιμοποιούν οι περισσότεροι αναρχικοί, δηλώνει μια αρμονική αντιεξουσιαστική και αταξική κοινωνία, που στηρίζεται στις δυνατότητες της εθελοντικής συνεργασίας και αμοιβαίας βοήθειας των ανθρώπων με βάση τον ατομικό αυτοπροσδιορισμό και την προσωπική συμμετοχή. Στη θέση των σημερινών ιεραρχικών, εξουσιαστικών πολιτικών δομών και οικονομικών θεσμών, οι αναρχικοί προτείνουν κοινωνικές σχέσεις θεμελιωμένες στην «εκούσια» ομαδική συγκρότηση αυτόνομων ατόμων, την αλληλεγγύη και την αυτοδιαχείριση. Ενώ συχνά ο αναρχισμός ορίζεται από αυτό στο οποίο εναντιώνεται, εντούτοις οι αναρχικοί ανά τις εποχές προσέφεραν σύμφωνα με το όραμα για αυτό που πιστεύουν ότι είναι η αληθινά ελεύθερη κοινωνία. Ωστόσο, οι αντιλήψεις για το πώς μπορεί να είναι λειτουργική μια τέτοια κοινωνία πιθανώς διαφέρουν πολύ, ιδιαίτερα όσον αφορά την οργάνωση των οικονομικών της σχέσεων.

Οι αναρχικοί απορρίπτουν όλες τις μορφές κοινοβουλευτικής πολιτικής δράσης ως ανούσιες και προσβλέπουν σε μία «κοινωνική επανάσταση» (αναρχοκολεκτιβιστές / αναρχοκομμουνιστές), σε γενικές εργατικές απεργίες (αναρχοσυνδικαλιστές) ή σε μία καθολική «ανυπακοή των μαζών» (αναρχοατομικιστές), προκειμένου να επέλθει η αναρχία. Η χρήση αντικρατικής βίας, είτε κατά την επαναστατική αυτή διαδικασία είτε νωρίτερα υπό μορφή ακτιβισμού, από κάποιους αναρχικούς απορρίπτεται ρητά ως εξουσιαστική πρακτική, ενώ από άλλους θεωρείται αναγκαία προκειμένου να εξασφαλιστεί η άμυνα των εξεγερμένων, η κινητοποίηση της κοινωνίας και η ήττα του δυνάμεων του κράτους.

Μήπως ήρθε η ώρα να ξανασκεφτούμε αυτές τις έννοιες; Μήπως αυτή τη στιγμή το μίσος ανάμεσα σε αυτές τις ομάδες ανθρώπων εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα; Από τη στιγμή που εγώ βλέπω κοινά σημεία μεταξύ τους πως είναι δυνατόν να μην τα βλέπουν αυτοί οι ίδιοι; Σε μια χώρα που έχουν εισβάλει όλων των ειδών τα ξένα συμφέροντα και τα αποτελέσματα της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης πως είναι δυνατόν δύο ομάδες που είναι κάθετα αντίθετες σε αυτή την έννοια να εξακολουθούν να κάνουν τους ορκισμένους εχθρούς; Από τη μία είναι οι Αναρχικοί που είναι εναντίον οποιασδήποτε μορφής πολιτικής εξουσίας και από την άλλη οι Εθνικιστές που είναι εναντίον των ξένων συμφερόντων και του ξεπουλήματος της κατά τα άλλα τόσο αγαπητής για αυτούς πατρίδας τους. Δεν είναι ξεκάθαρο πως αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να είναι και οι δύο εναντίον της συγκεκριμένης κατάστασης ;

Άλλωστε οι Αναρχικοί δεν είναι αυτοί που είναι εναντίον του κράτους αλλά με ειρηνικά μέσα ,ξεκάθαρα εναντίον της βίας; Να σας θυμίσω ξανά:
Ορισμένοι θεωρητικοί αναρχικοί θεωρούν τη βία όχι μόνο ακατάλληλο μέσο επιβολής, αλλά επίσης την εξισώσουν με την αστική ηθική, εγκρίνοντας την μόνο ως μέσο αυτοάμυνας. Τότε πως δέχονται να γίνονται αντικείμενο για προπαγανδιστικά πλάνα σε κάθε πορεία του λαού ;
Από την άλλη οι εθνικιστές δεν είναι αυτοί που θέλουν το καλό της πατρίδας ;(της πολυαγαπημένηw τους πατρίδας). Πως είναι δυνατόν να γίνονται πιόνια και αυτοί για την εξυπηρέτηση συμφερόντων που είναι επίσης ξεκάθαρα εναντίον της πατρίδας;

Ο Εθνικισμός στην αρχή του εξέφρασε την μετατροπή του υπηκόου σε ενεργό πολίτη, την ατομική και συλλογική αξιοπρέπεια, το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και την κοινωνική απελευθέρωση. Κατά την εμφάνισή του, δηλαδή, ο Εθνικισμός ήταν μια προοδευτική ιδεολογία. Ήταν χαρακτηριστικό γέννημα του Διαφωτισμού.
Κάτι παρόμοιο δεν είναι και ο Αναρχισμός ; Δεν είναι η μετατροπή του πολίτη από πρόβατο και ανενεργό πολίτη σε ενεργό πολίτη;
Είναι αρχή του αναρχισμού να σπάμε κάμερες στο δρόμο ; Να καίμε ξένα αυτοκίνητα ; Να χαλάμε ειρηνικές πορείες ; Δεν νομίζω όπως και δεν νομίζω πως κάποιος που τα κάνει αυτά είναι αναρχικός .Έτσι του είπαν ,έτσι έκανε. Μπορεί να τον βάλανε και Εθνικιστές .Δεν ξέρω. Είναι Εθνικιστικό να είμαστε παρατεταγμένοι στο δρόμο με το χέρι στην ανάταση σε χιτλερικό στυλ και να τραγουδάμε τον Εθνικό ύμνο ; Επίσης δεν νομίζω .Λέτε ο Διονύσιος Σολωμός όταν έγραψε τον Εθνικό ύμνο να είχε κάτι τέτοιο στο μυαλό του;

Δεν γνωρίζω ίσως κάνω κάποιο λάθος .Κατά τη γνώμη μου όμως ο Αναρχισμός και ο Εθνικισμός οδηγούν εύκολα κάποιον σαν και μένα σε ένα νέο ρεύμα που το ονομάζω ΑναρχοΕθνικισμό. Τέρμα η βία ,το μίσος ,οι ψευτοιδεολογίες . Η λύση είναι κάπου στη μέση .

Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά Φασισμός.

Υ.Γ. Ας με συγχωρέσουν οι ομάδες εάν θίγονται και μόνο στο άκουσμα μίας τέτοιας σκέψης .Βλέπετε ακόμα μπορώ να εκφράσω ελεύθερα τη γνώμη μου .Σε λίγο καιρό ίσως μου το στερήσουν και αυτό με οποιοδήποτε τρόπο.
ksipnistere.blogspot.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s